ملالی

ملالی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رمضان ابراهیمی

توضیحات

تصویر: احمد فرجی پیرمرد خارکن ایل، کوچک‌ترین دختر خویش، ملالی، را بیش از دیگر فرزندان دوست دارد و برای او آرزوهای دور و دراز بسیاری در سر می‌پروراند. اما روزی در دام دیو سیاه ساکن کوه گرفتار آمده و دیو از او می‌خواهد که ملالی را به وی ببخشد. پیرمرد با حیله از چنگ دیو می‌گریزد. اما چون چند روز بعد دخترک محبوبش ناپدید می‌شود درمی‌یابد که دیو او را ربوده است. اهالی ایل دست به دست هم داده و با طرح نقشه‌ای ملالی را می‌رهانند. اما دیو بدذات بار دیگر در پی دخترک روان شده و او را نزد خود بازمی‌گرداند. پس از گذشت ماه‌ها و سال‌ها، ملالی به زندگی نزد دیو خو گرفته و اندک‌اندک زندگی انسانی را به فراموشی می‌سپارد؛ آن‌چنان که هنگامی که پدر با سختی فراوان او را یافته و به ایل بازمی‌گرداند، زندگی با خانواد? خویش را تاب نیاورده و دگرباره نزد دیو بازمی‌گردد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری