مناقب اوحدالدین حامد بن ابی الفخر کرمانی

مناقب اوحدالدین حامد بن ابی الفخر کرمانی

  • 2.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

مصحح: بدیع الزمان فروزانفر از مؤلفات نیمه دوم قرن هفتم این کتاب، کتابی است در ذکر حوال و کرامات اوحدالدین حامد بن ابی الفخر کرمانی از آغاز کار و طالب علمی و سیروسلوک او تا وصول به درجه کمال و رسیدن به درجه ارشاد و روابط وی با عم‌عصرانش از مشایخ و پیران صوفیه و علما و ملوک و دو تن از خلفای بنی عباس (الناصر و المستنصر) و شرح تحمل و بردباری و سعه صدر و گذشت او نسبت به هجوسرایان و بدگویان و بعضی از آداب و رسوم او در طریقت و تربیت مریدان. نثر این کتاب نیز حایز اهمیت و شامل فواید بسیار لغوی و دستوری است. این کتاب که یکی از متون قرن هفتم است برای پژوهشگران مسلک تصوف و عرفان یکی از منابع مهم و باارزش به شمار می‌رود. مؤلف کتاب معلوم نیست؛ ‌اما بی‌تردید وی یکی از پیروان معتقدان اوحدالدین کرمانی بوده است. حق تکثیر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب تاریخ چاپ: ۱۳۴۸ هجری شمسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری