مقدمه ای بر جغرافیای فرهنگی

مقدمه ای بر جغرافیای فرهنگی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: تری جردن، لستر راونتری مترجم: سیمین تولایی، محمد سلیمانی کتاب با در اختیار گذاشتن چارچوب دقیق علمی، پژوهشگران و دانشجویان این رشته را در یادِگیری برخی از مفاهیم اساسی این حوزه کمک می کند کتاب در سیزده فصل تنظیم شده است . مباحث فصل اول درباره ماهیت، قلمرو و روش جغرافیای فرهنگی است . در این فصل اصول پایه و مبانی نظری جغرافیای فرهنگی براساس پنج مفهوم کلیدی یعنی "ناحیه فرهنگی"، "پخش فرهنگی"، "بوم شناسی فرهنگی"، "درهم تنیدگی فرهنگی "و "چشم‌انداز فرهنگی "تشریح شده و بر کاربرد آنها در تبیین مسایل جغرافیایی تاکید گردیده است . در فصل‌های دوم تا دوازدهم، پنج مفهوم بنیانی، روش‌ها و مهارت‌های جغرافیای فرهنگی در موضوعات گوناگون و در عرصه‌های اجتماعی و محیطی گوناگون به کار گرفته شده است . فصل سیزدهم با هدف گسترش و ارتقای چشم‌انداز علمی و درک مهارت‌های علمی جغرافی‌دانان به "کاربرد جغرافیای فرهنگی "اختصاص یافته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری