مجموعه آثار (1) : مقالات

مجموعه آثار (1) : مقالات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد مجتهد شبستری

توضیحات

به کوشش : امیر قربانی این کتاب جلد اول از مجموعه آثار آقای محمد مجتهد شبستری می باشد که شامل مقالات ایشان می باشد : چرا دوران علم اصول واجتهاد فقهی سپری شده است؟ از کمند هرمنوتیک نمی‌توان فرار کرد سلام بر آن روح زیبا آن فهم که ممتنع است الهیات تفهمی(1) الهیات تفهمی (2) الهیات مسلمان زیستن الهیات مسلمان بودن اوامر و نواهی قرآن چگونه مبانی کلامی و فقهی فرو ریخته اند دین‌شناسی، وحی، فقه سیاسی هشدار! دموکراسی «فقهی» نمی‌شود. نظریه ناصرخسرو درباره قرآن پاسداشت عدالت یا حفظ حق انتقام؟ زبان دینی عاری از خشونت و سلامت اجتماعی آیا خداوند دین نازل کرده است؟ مبناهای تئوریک داعِش اگر «داعِش» از فقیهان بپرسد پیدایش «حقوق اساسی» در قرون جدید و فقدان آن در سنت اسلامی کلید داران بهشت و جهنم نگران چه هستند؟! فقه اسلامی و حقوق زنان آزادی بت نیست، بت شکن است! ایمان مسلمانان و سنّت آنان چرا قرآن روایت است (1) چرا قرآن روایت است (2) ما به سرچشمه پرسش‌های خود دست یافته‌ایم ؛ قرآن چیست؟ فهم و تفسیر متون چیست؟(1) آیا خداوند از طریق قرآن با انسان‌ها سخن گفته است؟ ؛ قران چیست؟ و فهم و تفسیر متون چیست؟ (2) خداوند کتاب نازل کرده است - قرآن چیست (3) معنای کتاب در قرآن - قرآن چیست (4) ظهور محمد (ص) در تاریخ، سخن خداوند در عالم انسان است ؛ قران چیست (بخش پایانی) تنقیح محل نزاع با فقیهان (بخش اول) - حضرت محمد (ص) قانونگذار نبود و قرآن کتاب قانون نیست تنقیح محل نزاع با فقیهان (بخش دوم و پایانی) - مدعای فقیهان مبنای علمی ندارد ایمان، سیاست و حکومت مقدمه کتاب در دست نشر «تفسیر مُدام از دین» امروز خدا هم «حقوق بشر» می‌خواهد تفسیر حقوقی قانون اساسی تنها راه حاکمیت ملت و نجات کشور است ایمان توحید در علم کلام اسلامی فرمان علیه فهم آخرالزمان حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری