م‍س‍اف‍رت‌ در ارم‍ن‍س‍ت‍ان‌ و ای‍ران‌: ب‍ه‌ ان‍ض‍م‍ام‌ ج‍زوه‌ای‌ درب‍اره‌ گ‍ی‍لان‌ و م‍ازن‍دران‌

م‍س‍اف‍رت‌ در ارم‍ن‍س‍ت‍ان‌ و ای‍ران‌: ب‍ه‌ ان‍ض‍م‍ام‌ ج‍زوه‌ای‌ درب‍اره‌ گ‍ی‍لان‌ و م‍ازن‍دران‌

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پیر ژوبر

توضیحات

پیر ژوبر در سال 1779م زاده شد و در سال 1847 در پاریس درگذشت. زبانهای ایتالیایی و انگلیسی را بخوبی می دانست و علاوه بر آن به فارسی و ترکی احاطه داشت. ابتدا بعنوان مترجم در ارتش فرانسه تحت فرماندهی بناپارت در مصر مشغول به کار شد و در سال 1799 همراه با بناپارت به فرانسه بازگشت و پس از امپراتوری بناپارت روزگارش بهتر شد و دبیر مترجم وزارت خارجه و معلم آموزشگاه زبانهای شرقی شد. در سال 1804 بعنوان فرستاده ناپلئون بئ نزد خلیفه عثمانی فرستاده شد و دو سال بعد بعنوان نماینده ویژه به دربار فتحعلیشاه اعزام شد. در نزدیکی مرز ایران گرفتار پاشای بایزید شد و هشت ماه را در سیاه چالهای وی به سربرد و با فشار شاه ایران آزادشد و به دربار ایران رسید. مناسبات بسیار نزدیکی با سیاستمداران عهد فتحعلیشاه و بویژه با عباس میرزا برقرار نمود و این مناسبا سبب شد که بتواند آزادانه به بررسی اوضاع پایتخت و زندگی درباریان و عامه بپردازد. در سال 1821 کتاب مسافرت ارمنستان و ایران را در پاریس انتشارداد که شرح سفر وی به دربار ایران است. این اثر تا حدی ناشناخته مانده ولیکن از نظر جغرافیایی و بررسی مناسبات اجتماعی ایران در اوایل عصر قاجاریه یکی از منابع ارزشمند به شمار میرود و از دیدگاه کسی نگاشته شده که بیطرفانه به بررسی این مسائل پرداخته است. حق تکثیر : ت‍ه‍ران‌: نشر ب‍ن‍ی‍اد ف‍ره‍ن‍گ‌ ای‍ران‌‏‫، ۱۳۴۷.‏‬‏‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری