دین اقوام سامی

دین اقوام سامی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ویلیام روبرتسون اسمیت

توضیحات

۲۴ صفحه - مقاله کامل ویلیام روبرتسون- سمیت( Robertson- Smith 1846-1896) پژوهشگری کم نظیر درقلمرو نقد کتاب مقدس و فرهنگ اقوام سامی بود. او تقریباً با همۀ زبان‏های سامی آشنایی داشت و کرسی استاد زبان عبری و تورات شناسی دانشگاه آبردین اسکاتلند به او سپرده شده بود. بعد از آنکه از دانشگاه آبردین اخراج شد،کرسی استادی زبان عربی در دانشگاه کمبریج را به دست آورد. سمیت با بیشتر زبان‏های اروپایی آشنایی داشت و گویا زبان فارسی را نیز می‏دانسته است. او تحت تاثیر دوستش مک لنان به مسائل انسان شناسی علاقه مند شدوتحت تاثیر نظریات او در بارۀ توتمیسم و خویشاوندی از طریق مادری قرار گرفت. سمیت زمانی نیز به تدریس فیزیک پرداخت و اگر به پژوهش‏های انسان شناسی وتورات شناسی نپرداخته بود، می‏توانست در ریاضیات ومنطق نیز به پیشرفت‏های علمی درخشانی نائل آید. سمیت در دائره‏المعارف بریتانیکا مقالاتی درباره سفر تثنیه و کتاب مقدس نوشت که به مذاق اعضای کلیسای آزاد اسکاتلند خوش نیامد، بنابراین او را که کشیش بود خلع لباس کردند واز دانشگاه نیز عذرش را خواستند. این عمل، سبب اعتراض‏های شدید شد؛ دانشگاه‏های بسیاری در آمریکاو انگلستان کرسی استادی به او پیشنهاد کردند؛ از جمله دانشگاه کمبریج انگلستان که کرسی استادی زبان عربی را به او سپرد. سمیت، پژوهشگری پر کار بود؛ چهار کتاب نوشت که هریک از آنها شاهدی بر نبوغ تاریخی، وانسان شناختی او هستند آثار او به این شرح‏ اند: عهد عتیق در کنیسۀ یهودی انبیای بنی‏اسراییل خویشاوندی وازدواج در عربستان قدیم (منظور پیش از اسلام است) درس گفتارهایی درباره دین اقوام سامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری