زندگی من و دو داستان دیگر / My Life

زندگی من و دو داستان دیگر My Life

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آنتوان چخوف
  • مترجم : جهانگیر افکاری
  • تعداد صفحه : 202

توضیحات

در این مجموعه سه داستان کوتاه گنجانده شده است؛ «زندگی من»، «پدر» و «در راه سفر» که در سه داستان این مجموعه نویسنده به واکاوی مشکلات شخصی، اجتماعی و سیاسی می‌پردازد و بخشی از تاریخ را روایت می‌کند . راوی داستان «پدر» سوم شخص است و زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که جز فرزندانش هیچ دارایی دیگری در دنیا ندارد.
داستان درونمایه‌ای طنز دارد. مشکلاتی که پدر در زندگی خود و فرزندانش به وجود می‌آورد و عکس‌العمل فرزندانش نسبت به رفتار او، محور اصلی روایت نویسنده را شکل می‌دهند. چخوف در میان توصیفاتی که از رفتار شخصیت‌های داستانی دارد به نقد تفاوت ظاهر و باطن انسان‌ها می‌پردازد و برخی صفات انسانی را نکوهش می‌کند.
در توضیح ناشر درباره داستان «زندگی من» آمده است:
داستان «زندگی من» که از قوی‌ترین داستان‌های آنتوان چخوف به شمار می‌آید ،مربوط به سال‌هایی است که پس از قتل الکساندر دوم، ‌دگرگونی شدیدی در وضع اجتماعی روسیه پدید آمد و فقر و تیره‌روزی همه‌جا را فراگرفت. چخوف در این داستان که حاکی از احساس تلخ و بدبینی و البته همراه با امید به آینده است، ترسیم‌کننده این فقر و تیره‌روزی است.
چخوف در سال 1904 و در سن 44 سالگی از دنیا رفت و برخی او را برترین نویسنده داستان‌کوتاه می‌دانند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری