مرغ سحر: خاطرات پروانه بهار

مرغ سحر: خاطرات پروانه بهار

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پروانه بهار

توضیحات

ملک‏ الشعرای بهار سیاستمدار، شاعر، ادیب، روزنامه‏ نگار و استاد نام‏ آور دانشگاه بود. بهار مرد سیاسی دوران مشروطیت است، مشروطه ‏خواه بود و "ستایشگر آزادی". بهار از اَکابر گردن‌کشان نظم و نثر و استادان بنام عصر مشروطیت است. شعر بهار گواهی زنده و شاهدی کوبنده در سخنرانی‏ها ومقاله‏ های سیاستمداران، روزنامه ‏نگاران و روشنفکران غیور وطن‏ خواه و ملی بود. آنچه در این خاطره بیش از هر عامل دیگر جلب توجه خواننده را می‌کند، روح آزادی‌خواه، مبارز و انسان‌دوست‏ نویسنده است. داستان پروانه بهار داستان جهانی پرآشوب است که در آن ارزش‏های کهنسال یک فرهنگ پایدار و اصیل به شکل مبارزات شخصی اجتماعی یک زن دلیر به اوج تجلی می‏رسد. مرغ سحر ملک الشعرا و پروانه در این ‏سرگذشت شیرین و پندآموز سرود زیبای آزادی نوع بشر را می‏خواند. کتاب حاضر به قلم "پروانه بهار "دختر ملک‌الشعرای بهار به طبع رسیده، حاوی خاطرات و سرگذشت نگارنده است. این خاطرات در قالب این فصل‌ها به طبع رسیده است: خانه پدری، کودکی ما، اهمیت نقش مادرم، بیماری پدر و خاطرات سوئیس، بازگشت پدر به ایران، آمریکا، تحصیل در آمریکا، جنبش زنان در آمریکا، جنبش سیاهپوستان آمریکا، و قیام مردم آمریکا، علیه جنگ ویتنام. حق تکثیر: شهاب ثاقب، 1382
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری