مسئله اقلیت های ملی در شوروی

مسئله اقلیت های ملی در شوروی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ع.آوتور خانوف

توضیحات

مروری بر کتاب : بعد از تحولات اروپای شرقی و فروپاشی نظام های کمونیستی در کشورهای آن خطه، برخورد و کشمکش اقلیت های قومی به صورت مهم ترین مسئله ی روز این کشورها درآمده است که حادترین نمونه های آن را هم اکنون در یوگسلاوی و برخی از جمهوری های شوروی سابق شاهدیم. در این کتاب، یکی از نخبگان سابق حزب کمونیست شوروی، با تکیه بر عقاید نظریه پردازان شوروی، و بر مبنای اسناد و مدارک و آمار زنده، مقوله ی ملیت ها و سابقه و روند برخورد با انان را از دوره ی لنین تا زمان گورباچف به تحلیل و بحث کشیده است. از این جهت که آمار و اطلاعات مندرج در این کتاب عمدتا مربوط به منابع و مباحثات داخل شوروی است که به آن ها کمتر دسترسی بوده است، خواندن آن برای علاقه مندان به موضوع بسی سودمند است. فهرست بخش اول: تعلیم های لنین درباره ی مسئله ی ملیت بخش دوم: روسیه، اتحاد جماهیر شوروی، و اوکراین بخش سوم: روسیه، اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، و ملت های غیر اسلاو اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بخش چهارم: سیاست ملی بعد از استالین بخش پنجم: گلاسنوست گورباچف و بحران روابط ملت ها حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: س‍ازم‍ان‌ ان‍ت‍ش‍ارات‌ و آم‍وزش‌ ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌، ۱۳۷۱
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری