مشارب الاذواق : شرح قصیده خمریه ابن فارض مصری در بیان شراب محبت

مشارب الاذواق : شرح قصیده خمریه ابن فارض مصری در بیان شراب محبت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید علی همدانی

توضیحات

مصحح: محمد خواجوی ابن فارض (576-632 قمری ) بزرگترین سراینده شعر صوفیانه در ادبیات عربی و ملقب به سلطان العاشقین است. قصیده عرفانی میمیه‌ یا خمریه از آثار ابن فارض در وصف شراب حب الهی است که شروح متعددی بر آن نوشته شده است. مشارب الاذواق‌ تالیف امیر سیدعلی همدانی (714-786 قمری ) شرحی به زبان فارسی بر این قصیده می باشد. امیر سید علی معروف به شاه همدان و ملقب به امیر کبیر، عارف اهل همدان و از بزرگان طریقه کبرویه بود. سید علی همدانی که آثار نثر و نظم زیادی به یادگار گذاشته است، واسطه‌ انتقال فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به شبه قاره‌ هند نیز بود. کتاب حاضر با مقدمه ای در بیان احوال مولف و با تصحیح محمد خواجوی در سال 1362 توسط انتشارات مولی در دسترس علاقمندان ادب و عرفان فارسی قرار گرفت. حق تکثیر: انتشارات مولی، 1362
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری