پژوهش نامه مسوولیت اجتماعی سازمان ها

پژوهش نامه مسوولیت اجتماعی سازمان ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهرود امیر انتخابی

توضیحات

سازمان‌ها به عنوان لایه‌های میانی و حلقه‌های واسط بین فرد و جامعه تلقی می‌شوند، به‌طوری که سازمان‌ها را یکی از اجزای مهم و بنیادین پیکره اجتماعی بشر امروزی می‌دانند. بدیهی است سازمان‌ها متناسب با خواست و نیاز بشری در تکامل این پیکره اجتماعی تا رسیدن به یک پیکره متعادل و متناسب جهانی، نقش‌ها و وظایفی چند سویه خواهند داشت. آنها ضمن آنکه به حفظ و بقای خود می‌اندیشند باید بتوانند فراتر از نگاه خودمدارانه، به علیت و اصلیت خویش ـ که برگرفته از نقش و جایگاه اجتماعی آنهاست ـ به پیامدها و آثار خویش بر جامعه بپردازند. در عین حال که از زیرساخت‌ها و سرمایه‌های زیستی، اجتماعی و علمی جهان شبکه‌ای و پویای امروز تغذیه می‌کنند، حس تعهد، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های جامعه را در قالب مدیریت و برنامه‌ریزی جامع و استراتژیک فرهنگی داشته باشند. چه اینکه بی‌توجهی و مسئولیت‌گریزی بنگاه‌ها موجب حرکت لجام گسیخته جهان و فرهنگ بشری به سوی انحطاط و انهدام خواهد شد و سازمان‌ها را با چالش‌هایی مواجه و بقای سازمانی را متزلزل خواهد ساخت. پژوهشنامه‌ حاضر در راستای تشریح مسئولیت اجتماعی سازمان و ضرورت ایجاد آن به لحاظ اهمیت و مزایای ناشی از آن مبتنی بر حفظ و پایداری سازمان‌ها تدوین شده و در آن مقالاتی جهت معرفی ابعاد و اجزای مسئولیت اجتماعی درج گردیده و سعی شده بتواند با توجه به اجتناب‌ناپذیری و نقش پررنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی، الزام و راهنمایی در جهت مقابله با چالش‌ها و مشکلات سازمان‌ها باشد. فهرست مقالات پیشگفتار طراحی استراتژی‌های پایدار در راستای ایجاد مسئولیت اجتماعی/ اسماعیل کاوسی و فرزانه چاوش‌باشی درآمدی بر مسئولیت اجتماعی در سطح سازمان/ فرزانه چاوش‌باشی مسئولیت اجتماعی شرکت‌های صنعتی وتجاری در حفاظت ازمحیط زیست/ اسحاق رسولی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و ذی‌نفعان/ سیدرضا صالحی و سیدمجید مطهری‌نژاد نقش مدیران در ارتقاء مسئولیت اجتماعی از دیدگاه اسلام/ هاشم نیکومرام و دکتر محسن محمدیان ساروی مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان/ برگردان: زهرا رضایی حق تکثیر: در سات مرکز تحقیقات استراتژیک به نشانی زیر در اختیار عموم است http://www.csr.ir/center.aspx?lng=fa
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری