مطلع الشمس

مطلع الشمس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد حسن صنیع الدوله ( اعتمادالسلطنه)

توضیحات

«محمدحسن خان اعتماد السلطنه»، (۲۱ شعبان ۱۲۵۹- ۱۸ شوال ۱۳۱۳ ق)، دانشمند و سیاستمدار مشهور عصر ناصرالدین شاه و نویسنده ده‌ها کتاب است. محمد حسن خان صنیع الدوله که بعد ها به اعتمادالسلطنه معروف و ملقب شد از مقربان دربار ناصر الدین شاه و وزیر انطباعات او بود و در سال 1313 فوت کرد . موضوع کتاب: تاریخ ارض اقدس و مشهد مقدس در تاریخ و جغرافیاى مشروح بلاد و اماکن خراسان. مولف در کتاب وضع جاده تهران به مشهد را از لحظه خروج کاروان ناصرالدین شاه از دارالخلافه تهران تا ورود به مشهد از راه دماوند و فیروزکوه و بسطام و بجنورد و قوچان، منزل به منزل وصف مى کند و اوضاع هر یک از شهرها و دیه ها را شرح مى دهد. کتاب حاضر ، وصف دارالقدس مشهد، آقار و ابنیه و شرح اماکن متبرکه این شهر و اطراف آن، زندگى نامه بزرگان و مفاخر آن، بویژه شرح زندگانى امام على بن موسى الرضا علیه السلام و بارگاه پرجلال اوست و همچنین فهرست منظمى از کتابهاى آستان قدس رضوى را دربردارد. حق تکثیر: تهران: 1301
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری