مطلوب کل طالب

مطلوب کل طالب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رشید الدین وطواط

توضیحات

مقدمه، تصحیح و تعلیق: محمود عابدی مطلوب کل طالب کتاب ارزشمندی شامل شرح و تفسیر صد کلمه از کلمات قصار امیرالمؤمنین است که به انتخاب جاحظ در قرن سوم هجری تدوین شده است. وی اولین کسی است که به جمع آوری و تدوین سخنان گرانسنگ امیرالمؤمنین همت گماشت. او صد کلمه از کلام آن حضرت را که در فصاحت و بلاغت برابر هزار کلمه بود گلچین کرد و سه قرن بعد از او رشیدالدین وطواط آنها را به فارسی و تازی شرح کرد. در این اثر علاوه بر احوال و آثار جاحظ و رشیدالدین، درباره تأثیر این نوع انتخاب، شرح، نظم و تفسیر آن تا قرن دهم هجری تحقیق به عمل آمده است. محمود عابدی در تصحیح این کلمات از 7 نسخه استفاده کرده و اساس کار خود را بر مبنای نسخه متعلق به کتابخانه ایاصوفیه قرار داده است. این اثر در سال 1365 توسط بنیاد نهج البلاغه به طبع رسید. حق تکثیر: بنیاد، 1365
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری