متن های بنیادی یونسکو درباره ی جامعه اطلاعاتی

متن های بنیادی یونسکو درباره ی جامعه اطلاعاتی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

شورای عالی اطلاع رسانی و کمیسیون ملی یونسکو «یونسکو با کمک به نهادهای اطلاعات گروهی به شناخت و درک متقابل ملتها یاری میرساند؛ بدین‌منظور, این سازمان توافقنامه‌های بین‌المللی را که برای روان‌سازی چرخش آزاد اندیشه‌ها از طریق زبان یا تصویر مفید تشخیص میدهد توصیه میکند». این عبارت از مادة نخست کنوانسیون بنیادین یونسکو، مصوبة‌ 16 نوامبر 1945 در لندن، پایتخت انگلستان، نشان‌دهنده درستی و اهمیت مأموریت سازمان در زمانی است که اندیشه دربارة‌ تبیین و آیندة‌ جامعة‌ اطلاعاتی در حال شکل‌گیری است. این ارجاع دارای اهمیت است. در واقع این عبارت در وهلة‌ نخست نشان میدهد افزایش و تنوع عوامل ارتباطات و رسانه‌ها، از مطبوعات نوشتاری گرفته تا اینترنت، تا چه حد برای سازمانی که مسئولیت «روان‌سازی چرخش اندیشه‌ها از طریق گفتار و تصویر را برعهده دارد» مهم است. حق تکثیر: شورای عالی اطلاع رسانی و کمیسیون ملی یونسکو: 1384
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری