سفرنامه اولیویه

سفرنامه اولیویه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آنتوان گیوم اولیویه

توضیحات

ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌ و ح‍واش‍ی‌ غ‍لام‍رض‍ا وره‍رام‌ معرفى اجمالى کتاب «سفرنامه اولیویه»، اثر اولیویه است که توسط آقاى محمد طاهر میرزا به فارسى ترجمه شده است. سفرنامه مسیو اولیویه یکى از ارزش‏مندترین متون تاریخ ایران در مقطع حساس انتقال سلطنت آغا محمد خان قاجار به فتحعلى شاه است. اصل آن به زبان فرانسه و در  ۶  جلد است. اصل این سفرنامه تنها مربوط به سفر اولیویه به ایران نیست، بلکه در برگیرنده سیاحت این فرد در ممالک عثمانی، مصر، شام، بین النهرین و ایران است که تنها بخش مربوط به ایران توسط محمدطاهر میرزا به فارسی ترجمه شده است؛ بنابراین آنچه در ایران به عنوان سفرنامه اولیویه و در یک مجلد منتشر شده است، تنها بخشی از سفرنامه بسیار مفصل اولیویه در خصوص ماموریت و سیاحت وی در ایران است ... ساختار کتاب سفرنامه اولیویه در یک مقدمه و ده فصل بدین شرح: حرکت به سوى ایران، از کرمانشاهان تا کاروان‏سراى شهر نو، از همدان تا تهران، در باره طبابت ایران، در وصف آغا محمد خان، در وصف کاشان، قم و اصفهان، رسم امکنه ایران، دریاى خزر، شیوه زندگانى مردم، اوضاع اقتصادى و تشکیلات لشکرى، تنظیم شده است. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: نشر اطلاع‍ات‌، ۱۳۷۱
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری