ناکامی جاودانه

ناکامی جاودانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

عنوان اصلی: Ethan Frome خانم ایدیت وارتن یکی از بزرگان ادب آمریکا در اویل قرن بیستم بود. این خانم هنرمند در سال 1862 در نیویورک زاده شد. پدران او همه از نجیب زاده های امریکایی بودند و پدربزرگش در جنگهای انقلاب رتبه سرتیپی داشت. در کودکیش در خانه از معلم های خصوصی و دایگان کاردان تحصیلات خوبی حاصل کرد. پدر و مادر او در آن زمان بکارهای ادبی او توجهی نداشتند و آنها را دیوانه بازی می خواندند. در سال 1885 با ادوارد واتسن ازدواج کرد. اولین کتاب او "آذین خانه ها" بود که زاده واکنش نویسنده است نسبت به اوضاع داخلی زمان او و با همکاری آگدن کادمن نوشته شد. ولیکن فعالیتهای ادبی واقعی او با نشر داستانهای کوتاه در مجله اسکریبنر آغاز شد. دو سال بعد از آن مجموعه ای از داستانهای کوتاه بعنوان "لحظه های حساس" منتشر ساخت که در داستانهای آن پریشانی فکری را با مسایل اخلاقی خلط کرده بود. در سال 1924 در لژیون افتخار افسر شد ولی یک عکس ساده؛ خاطرات دوران نویسندگی را بیادش آورد و سبب شد که دوباره بقلم دست ببرد و اولین داستان تازه اش در این دوران یک رمان غم بار و کوتاه بعنوان "ایتن فروم" بود که شاهکار مسلم او بشمار می آید. و رمان «تابستان» و «عصر بی گناهی» او نیز که جایزه پولیتزر را ربود؛ در پاریس نوشته شده بود. خانم وارتن اولین زنی بود که دکتری افتخاری در ادبیات از دانشگاه ییل امریکا به او اعظا شد و دو جایزه ادبی پولیتزر ربود. او بر رویهم سی و یک جلد کتاب نوشت که از میان آنها کتاب «ناکامی جاودانه» شاهکارش محسوب می شود و کتاب «بست» و «شیوه رمان نویسی» نیز از کارهای ارجمند اوست. مرگ او در اثر سکته در ماه اوت 1937 در خانه ییلاقی اش در فرانسه رخ داد و در قبرستان پروتستانها در ورسای بخاک سپرده شد. حق تکثیر: [تهران]: نشر کانون معرفت، ۱۳۳۶
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری