شرلی / Shirley

شرلی Shirley

  • 3.0 (4 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شارلوت برونته
  • مترجم : فریده تیموری
  • تعداد صفحه : 848

توضیحات

کارولین دختر آرام و زیبایی است که با عموی کشیش زندگی می کند و شرلی نیز دوست او دختر جواب ، زیبا و فوق العاده ثروت مندی است که روحیات عجیبی دار شیطان اجتماعی رمانتیک و در عین حال تودار و مستقل . داستان ماجرای به هم رسیدن عشق ها و برخورد روحیات مختلف در این شرایط از یک سوست ولی از سوی دیگه نگاه گسترده ای به تغییر و تحولات روش کار و ورود ماشین آلات به جای کارگران و مواردی از این قبیل هم داره .
متوسط بود خوب داستان های کلاسیک یک عنصر جذابیت دارند که شما را می کشونند که ببینید ته داستان چی می شه که این داستان اون قدر جذابیت را نداشت خیلی هم طولانی بود و موضوعش کشش این حجم را نداشت به نظر من اصلا و ابدا . 850 صفحه که به نظر من باید چیزی در حد 350 می بود . خوب جای انتظاری هم نداره یعنی وقایع معلوم هست اما به نسبت داستان قبلی که من ازش خوندم یک گام خیلی مهم به جلو برداشته یعنی یک دفعه فرار از دست اون داستان های رویایی عشق و عاشقی و تخصیص دادن سهم زیادی از داستان به مسائل اجتماعی به نظر من خیلی خوب انجام شده بود .
شرلی نام معمولی توی انگلیس نبوده اما بعد از این انتشار این کتاب رواج زیادی پیدا می کنه و البته نقدهای خیلی خوب و زیادی از کتاب نمی شه و بیشتر پشت موفقیت جین ایر که رمان کلاسیک جذابی بوده پنهان می شه و سال ها بعد بیشتر مورد توجه قرار می گیره .
خوب توی کلاسیک ها نویس ها فکر کنم خواهران برونته را هم اگر یادی ازشون بکنم مجموعه قابل قبولی ازشون ارائه کرده باشم و کار مهم ترین ها را مرور کردم . دو تا کتاب قبلی هم چیزایی بوده که سال ها قبل خوندم اما خلاصه اش را داشتم .
قسمت های زیبایی از کتاب
یک مرد عاشق مایوس شاید بتواند در آن باره حرف بزند و شرح وقایع بگوید اما وقتی یک زن عاشق نا امید می شود هیچ حرف و کلامی ندارد که بگوید و اگر بگوید نتیجه ای جز دلتنگی برایش نیست و جز پشیمانی و پریشانی درونی بیشتر چیزی به دست نمی آورد .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری