نامه های دکتر قاسم غنی

نامه های دکتر قاسم غنی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

به کوشش: سیروس غنی, سیدحسن امین قاسم غنی (زادهٔ ۱۲۷۲-۱۳۳۱) پزشک و ادیب و نویسندهٔ ایرانی و مسلط به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و عربی بود. وی با محمد قزوینی در تصحیح دیوان حافظ و با محمدعلی فروغی در تصحیح رباعیات خیام همکاری کرد. مجموعه یادداشت‌های او در سیزده جلد به کوشش فرزندش منتشر شده‌است. کتاب پیش رو که به همت دکتر سیروس غنی و دکتر سید حسن امین تدوین گشته است در دو بخش با عناوین نامه هائی که برای اولین بار به چاپ می رسد و نامه های چاپ شده تنظیم گشته است. بخش نخست از مکاتبات با عبدالحسین دهقان و عباسقلی گلشائیان و بخش دوم از نامه های پراکنده به اشخاصی چون دکتر محمود افشار، دکتر محمد مصدق، کلنل علینقی وزیری، سید محمدعلی جمالزاده و حسین شکوه، دکتر حسینفلی قزل ایاغ ، محمود فرخ سیستانی و ... تشکیل می شود که نامه های اخیر، پیش از این در مجلدات مختلف "یادداشت های دکتر قاسم غنی" منتشر شده بودند. این نامه ها اضافه بر فوائد ادبی و اطلاعات تاریخی نمودار هنر نامه نگاری است که در شرف از میان رفتن است. حق تکثیر: انتشارات وحید، ۱۳۶۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری