نسایم گلشن راز (شرح گلشن راز)

نسایم گلشن راز (شرح گلشن راز)

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید نظام الدین محمود حسینی

توضیحات

سید نظام الدین محمود حسینی مشهور به شاه داعی الی الله شیرازی کتاب حاضر، شرح مثنوی ((گلشن راز)) عارف نامی، شیخ محمود شبستری است که به قلم شاه داعی الی الله شیرازی عارف، حکیم و شاعر برجسته قرن نهم هجری تحریر شده است .در مقدمه بلند مصحح، مطالبی درباره شیخ محمود شبستری، شاه داعی با این عناوین مطرح می‌شود :شیخ محمود شبستری و گلشن راز او، نظر بزرگان درباره او، آثار منظوم و منثور شبستری، شروح گلشن راز، پرسش کننده گلشن راز کیست؟ شاه داعی شیرازی و شرح او بر گلشن راز و غیره. سپس متن شرح داعی شیرازی آمده است که برخی از مطالب آن از این قرار است :توحید و تحمید، شرح ادبیات نخستین، علت سرودن منظومه، تفکر و ماهیت آن .نقد تفکر فلسفی، ابطال دورو تسلسل، حلول و اتحاد، تشبیه و تنزیه، تناسخ، وحدت وجود و نظایر آن .صفحات پایانی به فهرست آیات و احادیث، فهرست الفبایی ابیات فارسی و عربی مورد استشهاد و کشف ابیات متن ((شرح)) اختصاص دارد. حق تکثیر: اس‍لام‌آب‍اد: م‍رک‍ز ت‍ح‍ق‍ی‍ق‍ات‌ ف‍ارس‍ی‌ ای‍ران‌ و پ‍اک‍س‍ت‍ان‌‏‫، ۱۳۶۲.‬
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری