نگاه انسانی در ادبیات و زندگی

نگاه انسانی در ادبیات و زندگی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علیرضا عطاران(آرام)

Description

. در نگاه نخست، تنھا وجه مشترک این مجموعه؛ این است که ھمگی درباره ادبیات داستانی است. اما موضوع دیگری که باعث شد این دوازده مقاله را یکجا بصورت کتابچه دربیاورم، تمی واحد بود که میان ھمه این مقالات وجود دارد. نگاه انسانی در ادبیات. پرسش ھایی که ھمیشه برای بیشتر نویسندگان مطرح بوده؛ این است «؟ نوشتن چیست؟ نوشتن برای چیست و برای کیست » : که البته، ادبیات بیش از ھر چیزی در باره ی انسان سخن می گوید:در باره ی جایگاه، موقعیت و از ھمه مھمتر تنھایی او. ضمن این که نوشتن برای نویسنده می تواند گریز باشد و جستجو. گریز از دنیایی که با او سر ناسازگاری دارد؛ برای ھمین احساس بیگانگی می کند و گاه پوچی، و جستجو باشد برای دنیای داستانی که بتواند لااقل دمی کوتاه احساس آرامش کند. اما ھنگامی این جستجو مھم شمرده می شود که احساس شود انسان که در جھان تنھا و بیگانه رھا شده، بخاطر این است که از ھستی خود و از اصل انسانی خود دور افتاده است. که این امر علل بسیاری می تواند داشته باشد، بدون این که به این موضوع وارد شوم، تأکید می کنم ھر علتی داشته باشد، ھمیشه یا لااقل در بیشتر موارد به سست شدن یا گسیخته شدن پیوند فرد با خودش ھمراه بوده است. پس ادبیات گریز و جستجو است، آنھم جستجویی مدام، میدان عمل آن ھم ھمیشه دنیای انسانی شخصیت ھا است و مواد اولیه ی آن خلق، تجسم، انعکاس و حتی تحلیل رفتار و کنش او، آنھم برای درک و شناخت موقعیت انسان در جھان. بنابراین مسئله نگاه انسانی، مسئله اساسی ادبیات است. و شاید اساسی ترین مسئله آن. ھمه این مقالات در وبلاگ نویسنده و نیز دیگر سایت ھای ادبی منتشر شده است. اما یکجا بودن آن لااقل می تواند دسترسی به آن ھا را آسان کند. حق تکثیر: نشر اینترنتی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری