توضیحات
هدف کلی این کتاب، ارائة راه هایی است که از آنها بتوان به مسائل مهم زیبایی شناسی فیلم در سینما نزدیک شد. معنا در سینما عبارت است از تعبیر و تصویر و مضمونی که فیلمنامه نویس یا کارگردان در فیلم به کار می برد و آن بر چیزی دلالت دارد. نشانه نیز هر آن چیزی است که سبب شناختن کسی یا چیزی شود یا از روی آن ب توان به حالت رویدادی پی برد. این کتاب به تحلیل و واکاوی و بازشناسی و مطالعة نشانه ها و نمادها و معنای آنها در سینما میپردازد. کتاب پنج فصل دارد: 1 زیبایی شناسی ایزنشتاین، 2 نگرة مؤلف، 3 نشانه شناسی سینما، 4 مؤخره(1972)، و 5 پیگفتار (1997): گفتوگو با پیتر وولن. مؤلف در هر فصل با نمونه های فیلم های برگزیده و ممتاز جهان مسئلة نشانه ها و معنا را واکاوی کرده است. حق تکثیر: تهران: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، انتشارات سروش