چالشی در شناخت اندیشه زرتشت در گاتها

چالشی در شناخت اندیشه زرتشت در گاتها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نوشته : سھیل کشاورز - کوروش برادری مقاله ایی در بررسی اندیشه های زرتشت در گاتها آنچه از پی می آید تلاش یکی تفسیر بر متنی است که خود تلاش یکی تاویل بر متن زندگی بشر در متن ھستی بوده است؛ متنی که درعین ناھمزمانی تاریخی معاصر است و پرسمان ھای اش ھمچنان ذھن نقاد بشری را به خودمشغول می کند. متنی برخاسته از ضمیر انسانی، کھ بانی گذار از عین محوری به ذھن محوری در تاریخ پر فراز ونشیب اندیشه بشری است. آنچه خصلت نمای این متن می نماید ذھن جوینده و پرسشگری است که شور و شوق دانستن دارد و با ضمیر خویش بر آن است طرحی نو از انسان و رابطھ اش با ھمنوع و ھستی دراندازد. در این جستار جھان چون متن، انسان چون تفسیرگر و زیستن چون ھنر تاویل قلمداد شده است و گاتھا چونان متنی، که بر مدار آن این جستار در چرخش است. حق تکثیر: آزاد, نشر الکترونیک
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری