الغدیر همراه (جلد چهارم): نقد و تحلیل منکران غدیر

الغدیر همراه (جلد چهارم): نقد و تحلیل منکران غدیر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالحسین امینی نجفی

توضیحات

علّامه امینی پس از پرداختن به حدیث غدیر در ابعاد متن و سند و راوی و نقل سخنان مخالفین و برخی نقدهای فنّی و پاسخ به آن ها، یاد غدیریّه سرایان را از قرن نخست تا قرون حاضر گاهی به اجمال و گاهی به تفصیل به شرح و بسط، پرداخته است. از آن جا که بعضی شاعران غدیر، در ضمن اشعارشان به احادیث فضائل امیرالمؤمنین و اهل بیت پیامبر (ص) اشاره کرده و به آن بهانه، مطالبی مطرح و سخنانی گفته اند، مؤلفّ محترم آستین همت بالا زده، آن کتابها و مندرجات آن ها را به نقد کشیده است. ایشان به مناسبت وجود شاعران و نویسندگانی با انصاف از مسیحیان و غیر مسلمان منظومه هایی آورده و آن ها را ستوده و در ضمن برخی خاورشناسان غربی و بعضی از غرب زدگان مسلمان روشن فکرنما را که به دنبال آن ها حرکت کرده و آثارشان را به زبان عربی ترجمه و افکار سلیم نسل مسلمان تحصیل کرده را مشوب ساخته و بذر شک و تردید در جامعة اسلامی افشانده اند، افشا نموده است. علّامه امینی این بحث را پس از ذکر غدیریه وامق نصرانی، تحت عناوینی پیگرفته است. در جلد دوّم و سوم غدیر، طلوع ولایت، غدیریه سرایانی را از جلد دوّم عربی تا جلد یازدهم یکسره آوردیم. اینک در جلد چهارم از غدیر، طلوع ولایت، به پیگیری مباحث کلامی، تاریخی و تحلیلهای علمی میپردازیم.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری