نقد صوفی

نقد صوفی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدکاظم یوسف پور

توضیحات

بررسی انتقادی تاریخ تصوف با تکیه بر اقوال صوفیان تا قرن هفتم هجری کتاب حاضر از ابتدای پیدایش تصوف تا قرن هفتم هجری، اندیشه‌ها و آرای متصوفه اسلامی را براساس اقوال صوفیان آن دوران نقد و بررسی می‌ کند. محمد کاظم یوسف پور این کتاب را در سه فصل تدوین کرده و در ابتدا سیر پیدایش و تحولات تصوف را بررسی می کند. نقد بیرونی و درونی تصوف با استناد به نظرات علمای شیعه و سنی و معرفی مکاتب و سلسله‌های مشهور تصوف (تصوف شیعه و سنی، مکتب عراق و خراسان، تصوف مغرب، محاسبیه، ملامتیه، قصاریه، طیفوریه، جنیدیه، قادریه، رفاعیه و ...) مطالب دیگر فصل اول را تشکیل می دهند. در فصل دوم، سه مبحث اصلی تصوف نظری یعنی توحید، عشق و ولایت و در فصل سوم سماع و برخی مباحث پراکنده دیگر (اباحه، اکل صوفی، ترک علم، خرقه پشمینه، خلوت و ... ) بررسی می شوند. این کتاب در سال 1380 توسط نشر روزنه در اختیار علاقمندان قرار گرفت. حق تکثیر: روزنه، 1380
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری