نغمه های شاعرانه

نغمه های شاعرانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آلفونس دولامارتین

توضیحات

«نغمه های شاعرانه» اولین اثر ادبی خارجی بود که توسط من به فارسی ترجمه شد. نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۳۱۶ انتشار یافت، برای من جای خوشوقتی بسیار است که در که در طول این مدت از علاقه و توجهی که از روز اول نسبت بدین کتاب ابراز شد کاسته نشده و همچنان این اثر کوچک جایی را که در دلها برای خود باز کرده بود محفوظ داشته است. از روزی که من برای نخستین بار یکی از قطعات لامارتین را به نام «خاطرات کودکی» خواندم چنان شیفته لطف کلام او شدم که به جمع آوری آثارش پرداختم، و امروز خوشوقتم که می توانم هرچند هم مختصر باشد، ترجمه قسمتی از قطعات او را که خود از زمره بهترین آثار پنداشته ام به خوانندگان عزیز تقدیم دارم. در ضمن باید اضافه کنم که من در اینجا سعی کرده ام قسمتی از زیباترین قطعات این شاعر بزرگ را ترجمه کنم، و چون بهترین قطعات او آنهایی است که بیشتر اثر غم در آن نمودار است، در صورتی که این کتاب به نظر خوانندگان از حد لزوم غم فزاتر آید تقصیری بر عهده من نیست. گذشته از این از کجا معلوم است که قسمت اعظم از خوانندگان به مقتضای روح ایرانی بیشتر خواهان قطعات حزن انگیز نباشند؟ این کتاب پیشتر به صورت تایپ شده در سایت قرار گرفته بود حق تکثیر: آخرین چاپ: ت‍ه‍ران‌: زری‍ن‌ق‍ل‍م‌، ۱۳۷۸
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری