نمونه‌ های نظم و نثر فارسی (جلد دوم)

نمونه‌ های نظم و نثر فارسی (جلد دوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: حسین بحرالعلومی، محمد دبیرسیاقی، علی اکبر فرزام پور آنچه در این مجموعه گرد آمده است، نمونه‌هایی است زیبا و قطعاتی سودمند و آموزنده، ریخته قلم استادان باتجربه و تراویده طبع سخنوران سخن‌شناس که از میان انبوه نوشته‌ها و شعرهای رنگارنگشان برگزیده شده است. نوشته‌ها بر مسائل اجتماعی و فنی و سرگذشت بزرگان و ناموران و باریکی‌های اندیشه و راه و رسم و عادات و آداب نیکشان و داستان‌های پرنکته و لطیفه و مباحث تاریخی مشتمل است و در همه آنها کلام استوار و عبارات جاافتاده و ترکیبات نیک به‌هم یافته و الفاظ دال بر معنی مقصود و لغات تراش خورده است. زمان نگارش قطعات و سرایش اشعار حدود ده قرن گستردگی دارد و بنابراین خود گویای دریافت تحول‌های تدریجی که از خواص زبان‌های زنده است و دگرگونی‌های لفظی و معنوی و مرگ و توقف یا تولد و سیر الفاظ و مفاهیم آنها تواند بود و این سیر تدریجی و تکمیلی یا تحولی را به‌خوبی نشان تواند بود. حق تکثیر: اتشارات دانشگاه سپاهیان انقلاب ایران، 1356
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری