خاطرات تلفات

خاطرات تلفات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد بهمن بیگی

توضیحات

خاطره ای از زنده یاد محمد بهمن بیگی من دشمنان وطن را بخوبی می شناختم . جز روس و انگلیس نبودند. آلمان هر دو را به زانو درآورده بود. دشمن مشترک آنان بود. در جنگ جهانی اول نیز چنین بود. دوست دیرین و طبیعی ما بود. عشق به آلمان مترادف بود با عشق به ایران. *** یخ بندان های روسیه با پیشوای آلمان همان کرد که صد و چند سال پیش از او با امپراطور فرانسه کرده بود. درس تاریخ ، درس بزرگی است. شاگردان این درس باید خیلی هوشیار باشند.پیشوای آلمان درس تاریخیش را خوب نخوانده بود. سرانجام شهر صنعتی استالین گراد نیزدر پی شهرهای دیگر سقوط کرد. فیلد مارشال پاولوس فرمانده قوای آلمان را یک سرباز جوان روسی دستگیر ساخت . صدها هزار سرباز و افسر آلمانیدر این شهر و شهرهای دیگر به اسارت درآمدند. خبر در همه جا پیچید. تیر زهرآگین اندوه به شاهرگ اصابت کرد. ایلخانی از همه اندوهگین تر بود. احضارم کرد. درست مثل یک گناهکار محکوم به حضورش رفتم. دستور داد که... حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری