روشنگری چیست؟

روشنگری چیست؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : امانوئل کانت

Description

. در شماره سپتامبر ۱۷۸۳ «ماهنامه برلین» در نوشته بی امضایی پیشنهاد شده بود که ازدواج مذهبی برافتد. روحانی پروتستان یوهان فریدریش تسولنر (۱۸۰۴-۱۷۵۳) Johann Friedrich Zöllner که خود از هواخواهان روشنگری بود از این پیشنهاد برآشفت و برای افشای تندروی هایی که به نام روشنگری صورت می گرفت در شماره دسامبر ۱۷۸۳ ماهنامه مطلبی نوشت و در آن این نکته را عنوان کرد:«روشنگری چیست؟ باید پیش از روشن کردن مردم، برای این پرسش که کمابیش به اندازه حقیقت چیست؟ اهمیت دارد پاسخی یافت؛ با این همه من تاکنون چنین پاسخی را در هیچ جا نیافته ام» و به این ترتیب کانت به پاسخ گفتن به این پرسش برانگیخته شد و متنی را نوشت که ترجمه اش در اینجا می آید. این ترجمه بر اساس متن آلمانی و تازه ترین و معتبرترین ترجمه فرانسوی آن صورت گرفته، اما در همه جا کوشیده ایم که به قدر توان به متن آلمانی نزدیک بمانیم. حق تکثیر: http://www.noormags.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری