مضامین مشترک میان ابن فارض و حافظ

مضامین مشترک میان ابن فارض و حافظ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محسن رائی

Description

. چکیده: حافظ بزرگترین غزلسرای عرفانی ایران و یکی از نوابغ عالم انسانی است و ابن فارض شرف الدین عمر ، بزرگترین گوینده ی متصوف در زبان عربی است. میان حافظ و ابن فارض از جهات مشرب،عرفان و حکمت نظری اختلاف و افتراق فراوان و از جهت بسیاری از معنی و مضامین عرفانی اشتراک وجود دارد. این مقال سعی بر آن دارد که پاره ای از وجوه قابل مقارنه و مقایسه ی بین این دو شخصیت بزرگ را که با فاصله ی 160 سال از یک دیگر می زیسته اند ، و یکی از غرب کشور اسلامی و دیگری از شرق آن است، با استفاده و استناد از شواهد شعری هر دو نابغه ی نادره گوی عاشق باز نموده و به تحریر در آورد. و من الله توفیق. حق تکثیر: نشریه: زبان و ادبیات » تاریخ ادبیات » زمستان 1388 - شماره 63 (علمی-پژوهشی) http://www.noormags.com/view/fa/articlep...%A7%D8%B1%D8%B6
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری