آمریکا و تروریسم هسته ای

آمریکا و تروریسم هسته ای

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ناصر پورحسن

توضیحات

تعریف جدیدی که این کتاب از ترویسم هسته ای ارائه می دهد ، برمبنای بررسی دهها مورد از تعاریفی است که در باره مؤلفه های مهم تروریسم توسط نهاد ها ، سازمان ها و کارشناسان خبره ارائه شده است. در تمامی رهیافت های مطالعه تروریسم، از جمله رهیافت منطقی، عقلانی، پدیده تروریسم از یک منطق استراتژیک پیروی می کند که در آن معیار ذهنی یعنی ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، بر معیار عینی آن که توسل به خشونت است، غلبه دارد. این کتاب با رد تعریف متداول بین المللی از تروریسم هسته ای که اقدامی است که احتمالا توسط سوی گروههای تروریستی و برخی دولت ها انجام می شود، تعریف جدیدی از تروریسم هسته ای ارائه داده است. با توجه به دو مؤلفه بنیادین یعنی عمل خشونت آمیز و تهدید به ارتکاب چنین عملی که در تعاریف تروریسم در باره آنها اجماع نظر وجود دارد ، نتیجه بررسی های مؤلف کتاب نشان می دهد بر خلاف فرافکنی های غرب، آمریکا به دلایل مختلف مرتکب هر دو مؤلفه اصلی تروریسم هسته ای شده است. آمریکا اولین و تنها کشوری است که دو بار از سلاح هسته ای برای کشتار جمعی و ایجاد هراس در میان دیگر کشورها و رقبای خود استفاده کرده است. این کشور بارها به تهدید هسته ای روی آورده و در سال های اخیر از اورانیوم ضعیف شده در سطح گسترده ای استفاده کرده است. همچنین آمریکا مرتکب تروریسم هسته ای سایبری علیه جمهوری اسلامی شده است. حق تکثیر: نویسنده - تهران، سخنوران، 1394
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری