عرفان اسلامی در شرق و غرب

عرفان اسلامی در شرق و غرب

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید حسین نصر

توضیحات

گفتگو: سید سلمان صفوی 83 صفحه جلوه‎هایی از انعکاس «عرفان اسلامی» در جهان در مصاحبه‎ای با پروفسور «سیدحسین نصر» از اندیشمندان فلسفه و عرفان اسلامی و مدافع سنت‎ها و ارزش‎های اسلامی در غرب است. در این گفتگو ابتدا منشا عرفان اسلامی بیان شده سپس نسبت بین سنت عرفان اسلامی با سایر سنت‎های عرفانی بررسی گردیده است. در ادامه جایگاه عرفان اسلامی در منظومه معارف اسلامی و نسبت بین دنیا و آخرت در آن تبیین شده و چهره‎های شاخص در عرفان اسلامی و ایرانی معرفی گردیده است. معرفی شخصیت شیخ صفی‎الدین اردبیلی و دوره طلایی عرفان و تصوف در دوران حکومت صفویه، ویژگی نسبت‎های عرفانی پس از ملاصدرا، دیدگاه شهید مطهری در مورد عرفان اسلامی، جایگاه تصوف در آمریکا و اروپا و برخی از فلسفه غرب، تاثیرپذیری برخی از اندیشمندان غربی از عرفان و تصوف اسلامی و نقد عمل به ظواهر دین و بی‎توجهی به اخلاق دینی از دیگر محورهای مهم مطرح شده در این گفتگو است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری