اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید

اسطورۀ عصیان: چه گوارا سخن می گوید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جوزف هنسن

توضیحات

در این کتاب سعی شده زندگی، مبارزات سیاسی و نقش برجسته‌ی 'ارنستو چه‌گوآرا' به تصویر کشیده شود. در این کتاب سعی شده فعالیت‌ها، مبارزات سیاسی و دیدگاه‌های 'ارنستو چه‌گوآرا'، به ویژه نقش برجسته‌ی او در مبارزه علیه امپریالیسم، و سامان دهی در جنبش‌های منطقه به تصویر کشیده شود. «اسطوره عصیان» در واقع مجموعه اى است از سخنرانى ها، مقالات، مصاحبه ها و نامه هایى که از سال ۱۹۵۹ آغاز مى شود و تا چند ماه پیش از آن که چه گوارا در بولیوى به قتل برسد، ادامه مى یابد. جوزف هنسن در مقدمه کتاب توضیح داده است که «مولفان این مجموعه در گزینش مطالب کوشیده اند که بازتاب وفادارانه اى از «چه» ارائه دهند. همان گونه که بوده است. یا به همان ترکیبى که متحول شده او را نشان دهند. براى شناخت دیدگاه هاى عملى «چه» از جمله خطا هاى او در برآورد قضاوت هایش لازم است که بررسى دقیقى از او داشته باشیم.» گابریل گارسیا مارکز شعری دارد در رثای «ارنستو چه گوارا» به این مضمون که: مرد افتاده بر زمین، مرده، یکی فریاد می زند دلاور برخیز و دلاور بی حرکت می ماند.دو، سه، ده هزار نفر فریاد می زنند، برنمی خیزد.اما همه می خواهند، برمی خیزد. نخستین کس را می بوسد و به راه می افتد. چه گوارا را شاید به عنوان نماد اعتراض بر هر پرچمی بنشانند، اما نگاه انسانی و مهربان اوست که همه را می خواند... حق تکثیر: گل آذین، 1383
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری