پارسی به جای فارسی

پارسی به جای فارسی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

متن سخنرانی دکتر احسان یارشاطر به کوشش هوشمند میرفخرائی در روز پنجشنبه 18 نوامبر، جلسه سخنرانی دکتر احسان یار شاطر در خصوص "مخاطرات و حوادث در زبان پارسی" در مرکز مطالعات پارسی وابسته به دانشگاه مریلند (در کالج پارک) با حضور جمع کثیری که اکثر قریب به اتفاق آنان را ایرانیان مقیم پایتخت آمریکا و حومه تشکیل می دادند، برگزار گردید. پس از آنکه جلسه با سخنان کوتاه دکتر جیمز اف. موریس، رئیس کا لج هنر و [مطا لعات] انسانی آغاز گردید، دکتر کریمی حکا ک سه دلیل مهم را برای دعوت از دکتر یارشاطر بعنوان اولین سخنران این سری از سخنرانی ها در مرکز مطا لعات پارسی برشمرد. دکتر کریمی حکاک گفت: "اولاً، دکتر یارشاطر نه تنها محققاً مهمترین شخصیت علمی در میان روسای انجمن های مطا لعات ایران است، بلکه یکی از اسطوره های معاصر در ادبیات ایران به شمار می آید. گفتنی است که صادق هدایت که 54 سال از مرگ او می گذرد از دکتر یارشاطر بعنوان یکی از صاحبنظران در زبان پارسی نام می برد (دکتر یار شاطر متولد سا ل 1920 میلادی است). ثانیاً، همانطور که بنیاد میراث ایران تحت راهبری دکتر یارشاطر قبلاً نسبت به تاسیس اوقافیه های مشابه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، هاروارد و دیگر مراکز علمی و فرهنگی اقدام نموده است، مقرر شده است تا این امر در مورد دانشگاه مریلند نیز جامه عمل بپوشد. ثا لثاً، چه چیزی مناسبتر از این که این مرکز، فعا لیت مطا لعاتی خود را با درک هر چه بهتر از سیر تحول و تطور زبان پارسی در طول تاریخ بلند مدت آن آغاز کند؟""
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری