پداگوژی برای رهایی: گفتگوهایی برای دگرگونی آموزش

پداگوژی برای رهایی: گفتگوهایی برای دگرگونی آموزش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پائولو فریره

توضیحات

فهرست مقدمه: رویای آموزش رهاییب خش کتاب مکالمه ای: گفتوگویی دربارۀ گفت وگو دقت و انگیزش در دورۀ آموزشی رهایی بخش قالببندی نظریۀ دانشِ انتقادی بازآفرینی دانش و قدرت: سیاستِ خواندن اسطورۀ یادگیریِ رها از ارزش فصل یکم: چگونه معلمان میتوانند به آموزگاران رهایی بخش بدل شوند؟ بازکشفِ خویشتن: به چالش کشیدنِ سنت و فرهنگ تودهای مسافرت بدون نقشه: سفری به سوی آموزش رهایی بخش واکنشهای دانش آموز: مقاومت و حمایت تغییر بواسطۀ تجربه: معلمان با و از دانش آموزان یاد میگیرند روشهای رهایی بخش ایدئولوژی مسلط را فاش میکنند دیگر میدان ها: آموزش در جنبشها و اجتماعات نقد سیستم در حین تعلیم دادن درون آن: خطابه در مقابل قالب های مباحثه گفتار معلم در مقابل گفت وگو، سلطه در مقابل روشنگری دانایی بلعیدن واقعیات نیست: گفت وگو و موضوع اصلی فصل دوم: ترسها و مخاطرات دگرگونی چیست؟ ترس و مخاطره: نتایج رویاپردازی در بطن تاریخ ترس چه میتواند به ما بیاموزد: محدودیتها و ترسها عملکردن به رغم ترس ترس از مقاومت دانش آموزان فصل سوم: آیا ساختار و دقت در آموزش رهایی بخش وجود دارد ؟ ساختار علیه ساختار: کلاسهای رهایی بخش اقتدار سنتی را دگرگون میکنند دقتِ خلاق: دموکراتیک و هدایت شده دقت یعنی عمق بخشیدن و تغییردادن: فهم در مقابل حفظ کردن آزادی و محدودیت در کلاس رهایی بخش باهم، اما نه برابر: تفاوتهای معلم و دانش آموز فصل چهارم : « روش گفت وگویی » در تعلیم چیست؟ گفتمان رهایی بخشی: گفتوگو ارتباطات را دگرگون میکند یادگیریِ مشارکتی: گفت وگو و پداگوژی موقعیتمند آغاز با واقعیت برای غلبه بر آن توانمندسازی به مثابۀ کنشی اجتماعی طبقه و توانمندسازی معلم به مثابۀ هنرمند فصل پنجم: آیا دانش آموزان جهان اول نیاز به رهایی بخشی شرحی بر « فرهنگ سکوت » فرهنگ تخریب دگرگونیِ سکوت و تخریب : محدودیت های آموزشی آنسوی محدودیت های آموزش خواندن و مقاومت: کلمات مدرسه در مقابل کلمات واقعیت فصل ششم: چطور آموزگاران رهایی بخش میتوانند بر تفاوتهای زبانی با دانش آموزان غلبه کنند؟ پژوهیدنِ زبانِ دانش آموز: زبان ویژه و نقطۀ شروع گفت وگو طبقۀ اجتماعی و گفتمان کلاس: گفتار انتزاعی در مقابل گفتار عینی زبان مفهومی در مقابل زبان استعاری: دگرگونیِ زبان آکادمیک ساخت روند فرایند: مسئولیت هدایت گرانۀ معلم « لحظۀ استنتاجی » در گفتمان انتقادی شوخطبعی در گفت وگو مواجهه با نژادپرستی و جنسیت زدگی در کلاس گفت وگویی فصل هفتم: رویای دگرگونیِ اجتماعی: چطور آغاز کنیم؟ عزیمت کردن: اصولِ اخلاقیِ دگرگونیِ آگاهی حق به چالش کشیدن نابرابری و سلطه گشایش گفت وگو: دعوت، نه دستکاری دستورکار عملی برای روز اول تخیل در گفت وگو: ساختن آیندۀ ممکن کتابشناسی منتخب: منابعی برای دگرگونی حق تکثیر: آزاد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری