پداگوژی ستم دیدگان

پداگوژی ستم دیدگان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پائولو فریره

توضیحات

فهرست فصل اول دفاع از پداگوژیای برای ستمدیدگان؛ تضاد بین ستمگران و ستمدیدگان، و چگونگی غلبۀ آن؛ ظلم و ستمگران؛ ظلم و ستمدیدگان؛ رهایی: نه یک هدیه، نه دستاوردی فردی، بلکه فرایندی دوجانبه. فصل دوم نقدی بر مفهوم آموزش «بانکی»_ پیشفرض های آن – به عنوان ابزار ستم؛ مفهوم آموزش مسئله طرح کن – پیشفرض های آن – به عنوان ابزاری برای رهایی ؛ مفهوم «بانکی»و تضاد معلم- دانشآموز؛ مفهوم مسئله طرح کن و جایگزینی تضاد معلم-دانشآموز؛ آموزش: فرایندی دوجانبه، بواسطۀ جهان؛ مردم بهعنوان وجودی ناکامل، آگاه از نقص خود، و تلاش آنها برای انسان کاملتر شدن. فصل سوم گفت وشنودی – ماهیت آموزش به عنوان تمرین آزادی؛ گفت وشنودی و گفتوشنود؛ گفت وشنود و جستجو برای محتوای برنامه؛ رابطۀ انسان- جهان، «موضوعات تولیدی»و محتوای برنامۀ آموزشی به عنوان تمرین ، آزادی؛ کشف «موضوعات تولیدی» و روش شناسی آن؛ بیداری آگاهی انتقادی بواسطۀ کشف «موضوعات تولیدی» ؛ مراحل مختلف کشف. فصل چهارم ضدگفت وشنودی و گفت وشنودی به عنوان ماتریسهای نظریات مخالف عمل فرهنگی: اولی به عنوان ابزار سرکوب و دومی به عنوان ابزار رهایی؛ نظریۀ عمل ضدگفت وشنودی و ویژگی های آن: پیروزی، تفرقه انداختن و حکومت کردن، فریفت گری، و استیلای فرهنگی؛ نظریۀ عمل گفت و شنودی و ویژگی های آن: همکاری، یگانگی برای آزادی، سازمان، ترکیب فرهنگی. ضمیمه: هشیارسازی و انقلاب واژگان فارسی به انگلیسی واژگان انگلیسی به فارسی حق تکثیر: نشر اینترنتی رهایی http://rahaayi.com
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری