غزلیات فرانچسکو پترارکا

غزلیات فرانچسکو پترارکا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فرانچسکو پترارکا

توضیحات

زندگینامه پترارک ( Ferancesco Petrarca )و ترجمه هشت غزل از او همراه متن اصلی ایتالیایی درباره شاعر: فرانچسکو پترارک (۱۳۰۴-۱۳۷۴) شاعر و انسان‌شناس ایتالیایی است و به عنوان اولین شاعر مدرن شناخته می‌شود. شاعران انگلیسی زبانی مانند جفری چاوسر، ویلیام شکسپیر و ادموند اسپنسر از سون‌نت‌های زیبای او (غزل‌های ۴-بندی و ۱۴-سطری) تأثیر زیادی گرفته‌اند. دانش وسیع او از نویسندگان کلاسیک و احیای دوبارهٔ زبان لاتین باعث شده او را به عنوان اولین و بزرگترین انسان‌شناس یاد کنند. وی همچنین نقش مهمی در پیشرفت زبان ایتالیایی به عنوان یک زبان ادبی داشت. وی در طول زندگی بسیار مورد احترام بود به‌طوری که در سال ۱۳۴۱ سنای رم به او لقب ملک الشعرا را داد. پترارک به زبان‌های ایتالیایی و لاتین می‌نوشت. از نوشته‌های لاتین او می‌توان به آفریقا شعری حماسی در وصف حال شیپیو آفریقانوس فاتح رومی - و دربارهٔ مرادن مشهور (De Viris Illustribus) شامل مجموعه‌ای از بیوگرافی‌ها، اشاره نمود. همچنین مجموعه مراسلات وی که به لحاظ جزئیات تاریخی و اجتماعی مهم هستند، نیز به زبان لاتین است. سروده‌هایی درباره زندگی و مرگ بانو لورااز جمله مشهورترین آثار وی به ایتالیایی است که بیشتر با نام کتاب ترانه شناخته می‌شود. این غزل‌ها و قصیده‌ها، تقریباً همگی الهام‌گرفته از احساسات شدید پتراک نسبت لورا (دختری فرانسوی که نامش در ترانه‌های پتراک جاودانه شده‌است) هستند. عشق فراوان پتراک به لورا در مجموعه اشعار ایتالیایی وی با نام موفقیت نیز مشهود است. حق تکثیر: آپلود شده توسط مترجم
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری