پیتر و گرگ

پیتر و گرگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سرگئی پروکوفیف

توضیحات

مترجم: کاوه داستان « پیتر و گرگ» یا به قول ایتالیائیها «Pierino e il lupo» از داستانهای موزیکالیه که سرگئی پروکوفیف (Sergei Prokofiev) نویسنده روسی تبار متولد اکراین، اونو واسه بچه ها نوشته. شخصیتهای این داستان با سازهای مختلف معرفی میشن و یک راوی داستانو نقل میکنه. سال 1991 نسخه ایتالیائی این داستان توسط ارکستری به رهبری کلادیو آببادو (Claudio Abbado) اجرا شد که نقش راوی اونو روبرتو بنینی (Roberto Benigni) بر عهده داشت. سرگئی پروکوفیف (1953-1891) در دهکده سونتسووکا1 اوکراین متولد شد. او با نبوغی مشابه موتزارت آهنگ‌ساز نابغه اتریشی، در سن 5 سالگی قطعاتی برای پیانو و در سن نه سالگی نیز اولین اپرای خود را نوشت. اولین معلم او، مادرش بود که پیانیستی ماهر و با استعداد به شمار می آمد. پروکوفیف در سالهای 1904 تا 1914 در کنسرواتوار سنت‌پترزبورگ به تحصیل پرداخت و هنگام فارغ التحصیلی، جایزه آنتون روبینشتاین آهنگ‌ساز و پیانیست روس و بنیان گزار کنسرواتوار سنت‌پترزبورگ، را به عنوان بهترین نوازنده پیانو در میان دانش جویان، دریافت کرد. او سال‌ها در لندن و پاریس به سر برد و پنج تور در ایالات متحده آمریکا برگزار نمود. در سال 1936، پروکوفیف به اتحاد شوروی بازگشت و در آنجا ساکن شد. «پیتر و گرک» یکی از اولین آثار وی پس از بازگشت به روسیه بود که آن را در آوریل همان سال و در طول دو هفته برای تئاتر کودکان در مسکو، نوشت. پروکوفیف داستان و بخش راوی پیتر و گرگ را هم با یادآوری خاطراتی از کودکی خود، تالیف کرد. او این داستان را به این شکل به موسیقی تبدیل کرد که در ابتدا، راوی شنونده کوچک داستان را با معرفی سازی که نماد هر شخصیت است، با سازها و ارکستر آشنا می‌کند: سازهای زهی نماینده پیتر هستند، پرنده با فلوت و الی آخر. پیتر و گرگ، بلافاصله به موفقیت بی نظیری دست یافت و کودکان و بزرگسالان سراسر جهان، از این موسیقی به عنوان یکی از محبوب ترین انتخاب‌های خود نام می‌برند. موسیقی آنقدر که برای بزرگسالان هم جذاب باشد، ماهرانه و پیچیده است و با شنیدن مکرر، تازگی خود را از دست نمی‌دهد. پند اخلاقی داستان هم بسیار جذاب و نامتعارف است: «هیچ کس نمی‌تواند بدون خطر کردن به قهرمان تبدیل شود». --------------------- مشخصات نسخه صوتی : پیتر و گرگ به زبان ایتالیایی با اجرای روبرتو بنینی منبع : http://www.italianlearning.blogfa.com/post-7.aspx
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری