پرتره ای از زمان ( مجموعه اشعار)

پرتره ای از زمان ( مجموعه اشعار)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ویلیام کارلوس ویلیامز

توضیحات

شعر ویلیامز حلقه ی مفقوده ای شعر فارسی ست .هر چه جهان به آن نزدیک تر گردید شعر ما از آن دورتر .که از اساس راهشان جدا بود .شعر ما شد شرقی شده ی الیوت و الوار ...چون اساسا شعر ما ساده بگوییم با ویلیامز حال نمی کرد . انگار مدرنیته و تقطیع بیش از حد شعرش ، خواننده را فراری می داد .آوانگاردبازی های او به روح شرقی نمی خورد .اما این مختص شعر ما نبود. همه جا او را چنان که باید تحویل نگرفتند . ویلیامز ، فرزند خلف ویتمن ، هیچ وقت به اندازه ی او هم تحویل گرفته نشد . تقطیع شعری و به هم ریختگی زمانی و جمله های شعری به هم ریخته و بی روح و گاه خشک ، خواننده نداشت . هنوز مدرنیته آهنگ الیوتی می خواست ، بازگشت به اسطوره ها و تلمیحات مذهبی می خواست . هنوز زبان فاخر می خواست . اما ویلیامز دهن کجی ای بود به همه ی این ها ، گفت انگلیسی آمریکایی به جای انگلیسی بریتانیایی ...این شد که زبانش از نظرشان فاخر نبود که اساسا او دیگر شاعر نبود ...کی مثل او پیش افتاده ترین چیزهای زندگی دور و برش را شعر می کند ؟ حق تکثیر: در اختیار مترجم اثر داریوش شرعی نقل با ذکر منبع بلامانع می باشد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری