فوکو

فوکو

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : میشل فوکو

توضیحات

مترجم: ایمان گنجی - حسام سلامت - محدثه زارع بخشی از مقدمه مترجمان و تدوین کنندگان این پروژه: متونی که از فوکو پیش روی شماست، قسمتهایی از شخصِ « فوکو » و ژست « فوکو » است که هرگز در ایران بر آنها نوری انداخته نشده و از آنها صحبتی به میان نیامده است؛ جز در محافل خصوصی و جمعِ دوستان. این حاشیهها باید به درونِ متنِ فوکو کشیده شوند تا نیروی براندازِ آنها هرقرائت سازشکارانهای از آثار فوکو را مخدوش و اگر بتواند، نابود سازد. خواندنِ آنها بقیهی ماجرا را خود بازگو خواهد کرد. ما توهم نشان دادن فوکوی «اصیل» را نداریم؛ تنها بالقوگیهایی در آن را به کار خواهیم انداخت که ابداً با دو فوکوی دیگر و سازشکار، سرِ سازش نخواهند داشت. اما پروژهای که اهداف کلی آن را به طور خلاصه در بالا اعلام کردیم، باید ادامه پیدا کند؛ چرا که در ساحت نظریه تنها فوکو نیست که به چنین سرنوشتی دچار شده است. این بازپسگیری میتواند از خود افلاطون آغاز شود، بدونِ شک هایدگر را هم دربر بگیرد، و تا فیلسوفان زنده ی کنونی نیز کشیده شود. چنین نبردی حتی به حیطههای فلسفهی غرب نیز محدود نخواهد گشت. ابن سینا، ملاصدرا، سهروردی و بسیاری فیلسوف، نویسنده، شاعر، نظریه پرداز و سیاستمدار دیگر ایرانی هم هستند که باید، به یک معنا، نجات یابند. به همین خاطر، چنین پروژهای همکاریِ همه ی کسانی را میطلبد که تواناییِ یاریرساندن به آن را دارند. حق تکثیر: منتشر شده در اینترنت
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری