نظرى تاریخى به اسلام و دموکراسى لیبرال: راه دموکراسى درخاورمیانه

نظرى تاریخى به اسلام و دموکراسى لیبرال: راه دموکراسى درخاورمیانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : برنارد لوئیس

توضیحات

برنارد لوئیس (Bernard Lewis) ، (متولد ۳۱ می ۱۹۱۶ در لندن)، استاد بازنشسته مطالعات خاور نزدیک دانشگاه پرینستون است. او در لندن از پدر و مادری یهودی متولد شد. تخصص وی در تاریخ اسلام و اثر متقابل میان اسلام و غرب است و به ویژه بخاطر تحقیقات خود بر تاریخ امپراتوری عثمانی و منازعه زیرکانه اش با پروفسور ادوارد سعید بر روی کشمکش میان اسرائیل و فلسطین، مشهور است. نظرات کارشناسی لوئیس، درباره خاورمیانه کانون گسترده‌ترین توجهات است. رایزنی‌های وی، مکرراً توسط خط مشی نمایان جمهوری خواه، خواسته می‌شود، از جمله دولت بوش، برای مثال دربارهٔ جنگ در عراق. در دائره المعارف مورخان و نوشته‌های تاریخی مارتین کرامر که پایان نامهٔ دورهٔ دکترا او توسط لوئیس هدایت می‌شد، در دوران حرفه‌ای ۶۰ سالهٔ لوئیس، او را به عنوان موثرترین مورخ فراجنگ اسلام و خاورمیانه می خواند. در کنفرانس بیلدربرگ، لوئیس پیشنهاد نمود که ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند ( پروژه‌های کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربایجان بزرگ) حق تکثیر: ش‍رق‌، (۱۱ اردی‍ب‍ه‍ش‍ت‌ ۱۳۸۴)
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری