راهبردهای سیاست خارجی

راهبردهای سیاست خارجی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سیدعلی خامنه ای

توضیحات

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی در جمع سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این کتاب حاوی نکات مهم و برگزیده از بیانات معظم‌له در موضوع راهبردهای سیاست خارجی در جمع سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور در طول سال‌های مسئولیت ریاست جمهوری و همچنین دوران رهبری انقلاب اسلامی می‌باشد. برش هایی از کتاب دیپلماسی یک جنگ است دیپلماسی، یک جنگ است. شما این را به‌خوبی می‌دانید و آن را مثل جنگهای نظامی و برخوردهای اقتصادی که تاکتیک و عقب‌نشینی و حمله و جابه‌جایی و فریب جنگی دارد، لمس کرده‌اید. همه‌ی دیپلماتهای دنیا مشغول جنگند. ارزش و تأثیر آن جنگ هم، گاهی از جنگهای نظامی کمتر نیست؛ بلکه در مواردی هم بیشتر است. تعلیم دادن فنّ دیپلماسی مذاکره‌ی دیپلماسی، یک فن است؛ فن پیچیده‌ای هم هست؛ خیلی هم آسان نیست. کسانی که وارد وزارت خارجه می‌شوند، بایستی برای آنها آموزشهای لازم و حتّی دوره‌هایی گذاشته شود؛ دوره‌های فشرده که ریزه‌‌کاریها و ظرافتهای فنّ دیپلماسی به آنها تعلیم داده شود. 1388/12/09 عدول نکردن از موضع نظام ما به‌عنوان یک نظام، فرقهای عنصری و جوهری با تقریباً همه‌ی نظامهای دنیا داریم که کاریش هم نمی‌شود کرد. ما یا باید از حرفهایمان عدول کنیم، یا باید روی دنیا تأثیر بگذاریم. از این دو کار، کدام یک برای ما آسانتر است؟ مسلّماً دومی. چون اوّلی اصلاً امکان ندارد. زیرا روزی که جمهوری اسلامی از حرفها، ارزشها و اصول خود عدول کند، دیگر جمهوری اسلامی نیست. آن زمان، جمهوری اسلامی فقط یک اسم خواهد بود. 1373/05/01 ظواهر اسلامی؛ از ویژگیهای یک سفیر سفرای ما در نمایندگیهای خارجی، بر حفظ صددرصد تقیّدات و ظواهر اسلامی نسبت به خود و خانواده‌ها و همکارانشان مراقبت کنند و این مسأله را در گزینشها رعایت نمایند. به‌ هیچ‌‌وجه در این مسأله انعطاف و نرمش نشان ندهید که قوام شخصیت شما و شخصیت دیپلماسی ما، به این است. 1368/05/31 حق تکثیر: نشر الکترونیکی انتشارات انقلاب اسلامی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری