راحة الارواح فی سرور المفراح: بختیارنامه

راحة الارواح فی سرور المفراح: بختیارنامه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شمس الدین محمد دقایقی مروزی

توضیحات

به کوشش: ذبیح الله صفا بختیارنامه از قصه ‌های‌ معروف‌ فارسی‌ است و کهنترین تحریر منثور آن‌ به نام راحة الارواح فی سرور المفراح منسوب به‌ شمس ‌الدین‌ محمد دقایقی‌ مروزی (سده ‌ششم و هفتم هجری) است‌. بختیارنامه مروزی از مقدمه، ده باب و خاتمه تشکیل شده و جز قصه اصلی‌ شاهزاده بختیار، 9 داستان تو در تو و مرتبط با یکدیگر را در برمی گیرد که در تایید فضایل‌ انسانی و طرد رذایل‌ اخلاقی‌ هستند‌. ذبیح‌الله‌ صفا این اثر را در زمره داستان‌هایی‌ می داند که‌ در دوره تکوین‌ حیات‌ ادب‌ عربی‌ و در قرون اولیه هجری از پهلوی‌ به‌ عربی‌ ترجمه‌ شده اند. در کتاب حاضر پس از پیشگفتار و بیان اصلاحات و ملاحظاتی از ذبیح‌الله‌ صفا، به متن اصلی راحة الارواح پرداخته می شود. این اثر در سال 1345 توسط انتشارات دانشگاه تهران در دسترس علاقمندان ادب فارسی قرار گرفت. حق تکثیر: انتشارات دانشگاه تهران، 1345
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری