راهنمای رویکردهای نقد ادبی

راهنمای رویکردهای نقد ادبی

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: ویلفرد ال. گورین، ارل جی.لیبر، جان ار. ویلینگهام، لی مورگان کتاب حاضر راهنمای نقد ادبی و نگرش های مختلف نقد و کاربرد آن بر چهار اثر معروف ادبیات انگلیسی یعنی: هملت، ماجرای هکلبری فین، جوان نیکو خصال و به دلبند شرم آگین خویش را نشان می دهد. چهار مؤلف: ویلفرد ال گورین، ارل جی لیبر، جان ار ویلینگهام و لی مورگان در سال 1960م این اثر را بیشتر به منزله تدریس و آموزش مباحث نقد در مراکز دانشگاهی امریکا (1960) نوشته شده اند. در این کتاب در شش فصل به تفصیل از رویکردهای شاخص نقدی و به اجمال از رویکردهای جدیدتر سخن به میان آمده و شانزده رویکرد و نگرش نقدی معرفی گردیده است. رویکرد سنتی، صورتگرایانه، روان شناسی، اسطوره ای و نمودگرایی از جمله این نگرش هاست. پنج فصل اول راهنمای رویکرد نقد ادبی و فصل ششم تحلیل عملی این نگرش ها روی چهار اثر مختلف ادبی است که شامل یازده رویکرد مختلف می شود. حق تکثیر: تهران - انتشارات موسسه اطلاعات - ۱۳۷۷
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری