راهی به مکتب حافظ

راهی به مکتب حافظ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علیقلی محمودی بختیاری

توضیحات

کتاب پژوهشی تحلیلی بر روی اشعار و زندگی حافظ است. دکتر محمودی بختیاری کوشیده اند تا با پژوهش بر روی بخش های مختلف اشعار حافظ و بهره گیری از اسلوب های بدیع پژوهشی جنبه های جدیدی از حافظ پژوهی را ارائه کنند. ایشان در ابتدای کتاب به معرفی و شناخت جدید حافظ از جنبه های فکری، فلسفی و اخلاقی می پردازند و سپس دو غزل از دیوان حافظ را شرح می کنند. در بخش دیگری با عنوان حافظ چه می گوید؟ تلاش شده تا مبانی اصلی و اساسی اشعار حافظ مورد بررسی قرار گیرد. محمودی بختیاری در ادامه با ارائه ی ساختاری مناسب و نو به بررسی و شناخت بیشتر واژه هایی می پردازد که به تعبیر خودش واژه های اساسی و ویژه ی مکتب حافظ هستند. او این لغات را بنا بر ساختار پژوهش و اولویت بندی خاصی همراه با دستوری منطبق با ارزش گذاری مد نظر خودش در این تحقیق، ذیل دو دسته تقسیم بندی می کند. این پژوهش با همت مولف در نگارش و چاپ در سال 1345 منتشر شده است. حق تکثیر: علیقلی محمودی بختیاری، 1345
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری