‫رامایانا‬ (منظوم)

‫رامایانا‬ (منظوم)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ملا مسیح پانی پتی‬

توضیحات

‫به اهتمام:‫دکتر سید عبدالحمید ضیایی‬ و‫پروفسور سید محمد یونس جعفری‬ رامایانا، صحیفۀ مقدس هندوان شمرده میشود. همانطور که در خانهء‫هر ایرانی ، یک مجلد از دیوان حافظ وجود دارد ، خانۀ هیچ هندو مسلکی‬ نیست که نتوان کتاب رامایانا، یا نقش و نگاری از این اسطوره را در آن‬‫ مشاهده کرد. این کتاب برای هندوها ، هم به منزله اثری آسمانی و ‬‫مقد‪‬س محسوب است و هم اثری ادبی و عاشقانه و در عین حال اخلاقی،‬ که بیانگر تاریخ و تمدن هند باستان است و دربردارندة شکوه‬‫ حماسه های این دیار در هزاران سال پیش.‬ ترجمۀ منظوم فارسی ملّا مسیح پانیپتی از این شاهکار ، خود ‬‫شاهکار دیگری است که شایستۀ معرّفی به جامعۀ ادبی جهان، به ویژه ‬‫فارسی زبانان است. ‫ حق تکثیر: دهلی نو: مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، ۲۰۰۹م=۱۳۸۸.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری