رنه

رنه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

فرانسوا رنه دو شاتوبریان (معروف به شاتوبریان) (۱۷۶۸-۱۸۴۸ میلادی)نویسنده، شاعر و سیاست‌مدار فرانسوی در سن مالو دیده به جهان گشود. او را به عنوان بنیانگذار رمانتیسیسم در ادبیات فرانسه می‌شناسند. شاتوبریان در برست تحصیلات نظامی خواند. به دنبال انقلاب کبیر فرانسه، وی که از طرفداران حکومت سابق بود از فرانسه خارج شد و به عنوان کاشف به شمال آمریکا رفت. در آن زمان آمریکا یک سرزمین ناشناخته بود و بسیاری از مردم اروپا برای کشف به آنجا می رفتند. شاتوبریان در بازگشت به فرانسه نتوانست ظلم و ستمهای انقلابیون را تاب آورد. لذا به بلژیک رفت و در آنجا در جنگی مجروح شد. سپس به انگلیس رفت و به عنوان مترجم فرانسوی و نیز معلم 7 سال در این کشور بسر برد. در این هنگام با کمک خواهرش بانو باکیوشی توانست نام خود را از تبعیدشدگان حذف کند و به فرانسه بازگردد. از سوی ناپلئون به سمت کاردار سفارت فرانسه در رم و سپس سفیر فرانسه در اسپانیا برگزیده شد. اما از آنجا که با ناپلئون مخالف بود مجبود به ترک امور سیاسی شد و سفرهایی به یونان، قسطنطنیه، فلسطین کرد. شاتوبریان که از طرفداران بوربون ها بود و همیشه آرزوی بازگشت خاندان سلطنتی را داشت، زمانی که این آرزو برآورده شد و حکومت به لوئی هجدهم رسید نتوانست با او نیز رابطه خوبی داشته باشد. در دوره حکومت لوئی فیلیپ شاتوبریان دوباره برای بازگرداندن حکومت به خاندان سلطنتی بوربون تلاش کرد. سرانجام در هشتاد سالگی درگذشت. داستان حزن انگیزی است که در آن بیماری رمانتیک جلوه گر در وجود رنه احساس می شود. رنه خود شاتوبریان است . (همچنانکه شاکتاس قهرمان داستان آتالا نیز خودنویسنده آن داستان می باشد). رنه جوانی است که آرزوی نیل به سعادت را در دل میپرورد. با حرص و ولع سعادت را در هر امری که برای پر کردن خلا زندگی انسانی کافی است ، در جمعیت و انزوا، در عالم فکر و جهان طبیعت جستجو می کند. لیکن در همه جا جز خستگی و اضطراب چیزی نمی یابد، میل بیکرانی دارد که هرگز سیراب نمیشود حق تکثیر: [تهران]: کانون معرفت، ۱۳۳۰
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری