رساله عشق

رساله عشق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سیف الدین باخرزی

توضیحات

به کوشش: ایرج افشار سیف الدین باخرزی در نظم و نثر فارسی صاحب اثر بوده است. رساله ای در فارسی در معنی عشق و اشعاری از وی به جا مانده است. رساله حاضر به کوشش ایرج افشار به طبع رسیده است ، در مقدمه ایشان چنین گفته اند: عارف مشهور قرن هشتم هجری به سبب رباعیات عاشقانه و عارفانه خود در تاریخ ادبی ایران مشهور است. در عرصه عرفان وی از خلفای عارف نامی نجم الدین کبری و در عصر خود صاحب احترام و مقامی بلند بود . اخلافش را تا چند قرن بعد از وی اطلاع داریم و یکی از فرزندانش در کرمان مدرس و مورد اعتنای ملوک قراختایی واقع شد. شرح این مطلب در کتبی چون سمط العلی و جهانگشا و مزارات کرمان مسطور است. نسخه مذکور ( رساله عشق ) نخستین رساله از مجموعه ای است مورخ سال ششصد و شصت و هفت که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران محفوظ است. در نقل متن و طبع ان کتابت نسخه اصل رعایت شده است، مگر در نقل پ ، چ ، گ و همچنین (ای) به جای ب ، ج ، ک ، ه ، اصول دیگر کتابت قدیم نسخه عینا رعایت گردید. حق تکثیر: از نشریه دانشکده ادبیات - سال هشتم - شماره چهارم
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری