رساله لمعات و رساله اصطلاحات

رساله لمعات و رساله اصطلاحات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فخرالدین ابراهیم عراقی

توضیحات

مصحح: جواد نوربخش از فخرالدین عراقی عارف و شاعر پرآوازه ایرانی آثاری شامل دیوان، عشاق‌نامه، باده‌نامه، لمعات و اصطلاحات برجای مانده است. در این کتاب رساله لمعات و رساله اصطلاحات آورده شده است. لمعات کتابی است در بیان مراتب عشق مشتمل بر یک دیباچه و یک مقدمه و 28 لمعه. عراقی در دیباچه تصریح می‌کند که لمعات را بر سنن رساله سوانح شیخ احمد غزالی نوشته است. بخش دوم نیز رساله اصطلاحات عراقی است که در آن از مصطلحات و نبذه‌ای از مشهورات که در میات طایفه متصوفه در نثر و نظم وارد و واقع شده در سه مطلب آورده شده است: مطلب اول در کلمات مخصوص به محبوب و برخی متعلق به محب، مطلب دوم در اسامی که میان عاشق و معشوق مشترک و دایر است و مطلب سوم در کلماتی که مخصوص به عاشق و احوال اوست و اگرچه بعضی در نوعی به معشوق تعلق گیرد. حق تکثیر: انتشارات خانقاه نعمت اللهی-1353
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری