نمایشگاه داستانهای مینی مال

نمایشگاه داستانهای مینی مال

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

داستانهایی کوتاه از : پیتر بیکسل،خولیو آورتازار،خورخه لویس بورخس و ... این بار داستان را مقابل یک قاب بخوانید برپایی نمایشگاهی از داستان های مینی مال آرزوی دیرینه ای بود که برگزاری دومین جشنواره داستان های ایرانی بهانه ای شد برای تحقق آن. داستان مینی مال به واسطه حجم اندک خود برای خوانده شدن بیشتر از چند دقیقه از خواننده وقت نمی گیرند و اغلب آا این قابلیت را دارند که حتی درون قاب بنشینند و مقابل چشمان خوانندگان باستند. این شکل تازه از ارائه، بهانه ای است یرای عرضه و معرفی بیشتری قالبی داستانی که اگرچه در غرب، در دهه های پیشین پا گرفت و حتی از رونق افتاد، اما در سال های کنونی در کشور ما طرفداران و علاقه مندان خاص خود را دارد، که برگزاری و چاپ کتاب های متعددی با محوریت داستان مینی مال گواه این ادعاست. اگرچه در بسیاری از این حرکت ها، داستان مینی مال تنها حجم اندکی از کلمات فرض شده است که حتی در عدد خاصی مثل ٥٥ یا ٨٨ محدود شده اند. نیت برگزارکنندگان این نمایشگاه آن بود که با کنار هم قرار دادن چند نمونه از آثار نویسندگان نامدار خارجی و ایرانی، در کنار تجربه های نویسندگان جوان تر، آیینه کوچکی از تلاشی که در راه آزمودن این قالب داستانی انجام شده است را پیش روی خوانندگان قرار دهد. اگرچه آثار گردآمده در این نمایشگاه مجموعه ناقصی است که با توجه به بازه محدود زمانی میان قطعیت یافتن برگزاری نمایشگاه داستان های مینی مال و تاریخ آغاز جشنواره داستان های ایرانی و دایره محدود انتخاب برای برگزارکنندگان جمع آوری شده اند. امید است این حرکت کوچک تلاشی باشد برای افزودن بر رونق ادبیات داستانی در جامعه. دکتر سیامک شایان مدیر اجرایی نمایشگاه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری