ریشه در خاک

ریشه در خاک

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : پرل باک

توضیحات

پرل کامفورت سیندنستریکر باک (به انگلیسی: Pearl Comfort Sydenstricker Buck)‏ (زاده ۲۶ ژوئن ۱۸۹۲ در هیلزبورو، ویرجینیای غربی ـ درگذشته ۶ مارس ۱۹۷۳ در دانبی، ورمونت) نویسنده آمریکائی است. خانواده او از مبلغین مذهبی بودند که برای تبلیغ به کشور چین سفر کردند. او از سه ماهگی تا ۴۱ سالگی در چین زندگی کرد و زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموخت. مادرش زنی ادیب بود و نخستین آموزگار او به شمار می‌رفت. او در هفده سالگی، دو سال در مدرسه آمریکایی پاریس تحصیل کرد و مجدداً به چین بازگشت و با یکی از همکاران خود ازدواج نمود. در سالهای بعدی او مکرراً به کشورهای دیگر مسافرت کرد. نخستین اثر او به عنوان «نسیم مغرب» در سال ۱۹۲۵ در آمریکا منتشر شد. او در چین به عنوان یک نویسنده چینی و با نام سای ژن ژو (به چینی: 賽珍珠)‏ معروف است. او نخستین زن آمریکایی است که جایزه نوبل ادبیات را در سال ۱۹۳۸ دریافت کرده‌است. باک در سال ۱۹۳۲ به خاطر کتاب خاک خوب جایزه پولیتزر را برای بهترین رمان سال دریافت کرد. حق تکثیر: ت‍ه‍ران‌: ال‍ب‍رز‏‫، ۱۳۷۰
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری